Juana la Loca - Javier Artiñano
Re: VESTUARIO DE CINE
42Las hermanas Bolena - Sandy Powell
Última edición por Astrid el 23 Feb 2018, 16:54, editado 1 vez en total.
Re: VESTUARIO DE CINE
43Elizabeth - Alexandra Byrne
Última edición por Astrid el 23 Feb 2018, 17:00, editado 1 vez en total.
Re: VESTUARIO DE CINE
44Elizabeth - Alexandra Byrne
Última edición por Astrid el 23 Feb 2018, 17:06, editado 1 vez en total.
Re: VESTUARIO DE CINE
45Artículo completo, porque ya revela cosas de la trama https://www.washingtonpost.com/news/art ... dfc5057949The dresses in ‘Phantom Thread’ are gorgeous, but not dazzling — and that’s the point.
In “Phantom Thread,” Daniel Day-Lewis plays an imperious and eccentric fashion designer named Reynolds Woodcock in 1950s London in the years after World War II. His character approaches fashion as a religion that requires silence and solitude. His various self-indulgences masquerade as near-sacraments. Day-Lewis’s character is not meant to represent any real designer, living or dead, but the ecclesiastical nature of his atelier takes inspiration from Cristobal Balenciaga and his personal quirks call to mind the fastidiousness of Karl Lagerfeld.
Woodcock’s designs, however, have a look all their own. They are gently beautiful guideposts. But they are not outre, distracting or referential. That is thanks to costume designer Mark Bridges.
Because this is a story that revolves around a designer’s creative and emotional impulses, one might presume the film would feature any number of extraordinary and memorable ensembles. But there are none. Which doesn’t mean there aren’t plenty of gorgeous clothes in this film.
In a particular moment of exasperation and frustration, Woodcock laments to his sister about a horrible little word: chic. Woodcock spits it out with incredible disdain. The fashion world has gone in search of “chic,” he says, and satisfying that obsession has become his burden. But Woodcock has no interest in chasing chic and delivering it to his clients, because chic implies that something has been shaped by a fleeting moment or an ephemeral mood. It suggests an aesthetic that has been culturally vetted and agreed upon. Woodcock is aiming for lasting beauty.
Todo lo que somos es, Polvo en el Viento.
Un emoticón de Ringo
Un emoticón de Ringo
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46Ayer parece que conseguí meterme en otra página. De todas maneras, esperad que esto sigue estando en construcción
La Reina Margot - Moidele Bickel
La Reina Margot - Moidele Bickel
Última edición por Astrid el 23 Feb 2018, 17:10, editado 1 vez en total.
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47El perro del hortelano - Pedro Moreno
Última edición por Astrid el 24 Feb 2018, 01:07, editado 1 vez en total.
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48La joven de la perla - Dien Van Straalen
Última edición por Astrid el 24 Feb 2018, 20:45, editado 1 vez en total.
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49The Witch - Linda Muir
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50La letra escarlata 1995 - Gabriella Pescucci
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51Bathory - Jaroslava Pecharova, Julia Patkos
Última edición por Astrid el 07 Abr 2018, 15:48, editado 2 veces en total.
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52La condesa - Pierre-Yves Gayraud
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55Belleza prohibida - Tim Hatley
Última edición por Astrid el 08 Abr 2018, 19:54, editado 1 vez en total.
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56La princesa de Éboli
Última edición por Astrid el 22 Abr 2018, 21:57, editado 2 veces en total.
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57La Conjura de El Escorial
La princesa de Éboli 1955
La princesa de Éboli 1955
Última edición por Astrid el 22 Abr 2018, 22:00, editado 1 vez en total.
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58Reina Cristina - Marjatta Nissinen
Última edición por Astrid el 07 Abr 2018, 16:08, editado 1 vez en total.